Dengan lafaz...

Mulakan sesuatu dengan Bismillah, Niat melakukannya kerana Allah, Sudahi dengan Alhamdulillah...

Khamis, 23 Februari 2012

Lavender Tertipu..huhuhu


Salam kawan2...
Hari nie saya Geram bila beli produk melalui online rupa-rupa nya produk tu produk  CELOP... Aduh sakit, tengok gambar dalam web tu sejibik same ngan yang asal... Tapi bila barang dah sampai kat tangan baru lah taw rupa-rupa nya Lavender tertipu...huhuhu....
Kisah nya bermula bila adik saya nak beli 1 produk TUT nie tapi susah nak cari stokis kt area sini... so kami pun mula kan lah jejak mencari dalam internet so terjumpa lah satu web nie yang konon da jual barang yang kami cari nie... memang tengok gambar same sebijik ngan apa yang kami nak... so ngan semangat nya kami order 3... bkn 1 tapi 3... dan petang tue cik abang pun ngan baik hati tolong bank in kan duit trsebut... 2 3 hari slepas tue barang pun sampai... buka pembalut tengok kotak... betul la kotak die same ngan yang pernah dibeli dulu, tp bila bukak kotak barang ada tapi " nape lain botol die dan knape takde nombor siri di bawah botol macam selalu".... Kami terfikir mungkin produk nie tukar botol baru kot...takpe lah...
So satu hari bukak lah produk tue untuk digunakan buat pertama kali nya sejak dari beli... Tapi..... bila pakai terasa sangat lain dari yang pernah dipakai dulu... mula was-was... adik pun alami perkara yang sama... terasa jauh beza ngan yang dulu...lagi lah tak sedap hati... fikir punya fikir, ambil keputusan untuk siasat sendiri...
 selak-selak 1 majalah nie ada lah nombor telefon pengedar produk nie... Ape lagi terus mesej kat salah satu nombor yang ada kat situ dan tanya pasal produk... Pengedar tu terus call untuk story pasal produk tu dan saya pun cerita lah tentang produk yang saya beli tu dan ceritakan tentang ciri-ciri pada botol dan harga produk tu... dan... sah2 memang Lavender tertipu...Pengedar tu minta saya ke kedai die coz die nak produk tiruan tersebut untuk diambil tindakan yang sepatutnya...Saya harap perkara ini akan dapat diselesaikan...
Dan saya lak akan ambil iktibar dari ape yang jadi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan